niedziela, Wrzesień 8, 2024
Strona 81

Jak zarządzać flotą aut firmowych?

0
Jak zarządzać flotą aut firmowych?

Flota samochodowa to temat na tyle skomplikowany, że niekiedy wiąże się z oddelegowaniem konkretnego pracownika do zajmowania się tym zagadnieniem. W jaki sposób należy stworzyć i prowadzić wspomnianą flotę?

Posiadanie pojazdów służbowych przez przedsiębiorstwo nie jest niczym nowym. Niemal każda firma potrzebuje własnych aut, a ich liczba i rodzaj zależą od tego, czym nasza spółka się zajmuje. Dopasowanie aut do pracowników jest jedną z podstawowych czynności, jakie powinniśmy wykonać, planując stworzenie własnej floty samochodowej. Zupełnie inne pojazdy są potrzebne kurierom czy dostawcom, inne kadrze zarządzającej, a jeszcze inne szefowi przedsiębiorstwa.

Flota samochodowa nie może być zbudowana i zarządzana ad hoc – aby była właściwie wykorzystywana i nie przynosiła strat spółce, potrzebuje sprawnego managera, który zna się na rzeczy i dobrze wie, ile różnych elementów tworzy jego zakres obowiązków. Fleet manager odpowiada nie tylko za zakup i sprzedaż aut do firmy, ale także za ich obsługę serwisową, zgłaszanie wszelkich szkód, kontrolę stanu liczników czy też rozliczanie przejechanych kilometrów.

W zależności od tego, jak duża jest flota samochodowa, można pomyśleć nad kilkoma rozwiązaniami – w grę wchodzą zatrudnienie osoby, która będzie odpowiadać za flotę, zrzucenie tego tematu na barki sekretariat lub też współpraca z firmą zewnętrzną, która się zajmie posiadaną przez nas flotą. Nie da się jednoznacznie określić liczby aut, od której najbardziej opłaca się trzecie rozwiązanie – każde przedsiębiorstwo musi podjąć decyzję we własnym zakresie. Wybór samochodów to też nie lada problem: należy wziąć pod uwagę kilkanaście różnych czynników – rozmiar, spalanie, bezawaryjność, koszty napraw czy też kwota, za jaką możemy sprzedać pojazdy po zakończeniu okresu ich użytkowania.

No właśnie, kwestia kosztów. Oprócz zakupu oraz rejestracji poszczególnych aut, musimy pamiętać o badaniach technicznych oraz o ubezpieczeniu OC dla każdego samochodu, który znajdzie się we flocie. Niektóre firmy ubezpieczeniowe oferują przedsiębiorcom odpowiednie zniżki, co nie zmienia faktu, że łączna liczba wydatków przy tworzeniu puli pojazdów służbowych może być zaskakująco spora.

Dobra flota samochodowa w firmie powinna również charakteryzować się specjalnym systemem monitorującym. Kontrolowanie tras pojazdów, sprawdzanie zużycia paliwa czy też szczegółowa ewidencja poszczególnych przejazdów to minimum, jakie taki system musi spełniać – dzięki temu spółka otrzymuje pewność, że zakupione auta są wykorzystywane w odpowiedni sposób.

Decyzja o zakupie samochodów do przedsiębiorstwa powinna być dokładnie przemyślana i przeanalizowana – nie sztuką jest kupić pojazdy służbowe, sztuką jest wybrać jak najlepiej, żeby pod względem finansowym wszystko było w porządku. Naszym tekstem chcieliśmy Wam pomóc w zrozumieniu tego, jak istotna jest to kwestia i dlaczego dobrze jest zastanowić się nad samochodowymi potrzebami naszej firmy.

Wycieraczki samochodowe dla miłośników dynamicznej jazdy

0
Wycieraczki samochodowe dla miłośników dynamicznej jazdy

Jak wiadomo, rola wycieraczek samochodowych polega na odprowadzaniu wody oraz wszelkich zanieczyszczeń pojawiających z powierzchni szyby samochodowej w czasie jazdy. Wycieraczki należą do grupy elementów wyposażenia każdego pojazdu, które zapewniają kierowcy dobrą widoczność, a co się z tym wiąże, wspomagają kierującego pojazdem w prawidłowej ocenie sytuacji panującej na drodze. Z tych też powodów należy regularnie kontrolować stan piór wycieraczek, a w razie konieczności dokonać ich wymiany.

Na czym polega regeneracja alternatora?

0
Na czym polega regeneracja alternatora?

Akumulator jest jednym z najważniejszych części w samochodzie. Dlatego tak istotne jest to, żeby był dobrze naładowany, co zapewni nam alternator. Właśnie z tego powodu konieczne jest to, żeby zadbać o prawidłowe jego działanie. Dzięki temu cały pojazd będzie sprawował się bez zarzutu. Zatem konieczne jest to, żeby zwrócić uwagę na najważniejsze zadania alternatora.

Alternator – co to jest?

Warto zwrócić uwagę na to, że alternator odpowiada za zamianę energii mechaniczną w prąd. Dzięki temu nie tylko akumulator może działać prawidłowo, ale również zostaje zasilony cały osprzęt. Poza tym należałoby pamiętać, że alternator jest napędzany przez wał korbowy, a właściwie przez pasek wielorowkowy lub pasek klinowy, jednak dotyczy to starszych modeli. Trzeba też pamiętać o tym, że sprawny alternator jest konieczny do działania pojazdu, dlatego bez niego po prostu nigdzie nie pojedziemy.

Jak działa alternator?

Alternator składa się z kilku elementów. Przede wszystkim należałoby tu wymienić nieruchomy stojan. Poza tym niezwykle istotny jest wirnik, ponieważ pełni rolę elektromagnesu, który wytwarza pole magnetyczne i odpowiada za indukcję prądu. Pamiętajmy też o tym, że w trakcie pracy alternatora powstaje prąd zmienny, zatem konieczne jest wykorzystanie układu prostowniczego. Do jego prawidłowego funkcjonowania potrzebny jest regulator napięcia. Zauważalne jest zatem fakt, że budowa alternatora nie jest skomplikowana, ale nawet drobna usterka wpłynie na jego działanie.

Uszkodzenie alternatora – najczęstsze objawy

Przede wszystkim powinniśmy zdawać sobie sprawę z tego, że najprostszym sposobem na sprawdzenie, czy doszło do uszkodzenia alternatora, polega na obserwowanie kontrolki na zegarach pojazdu. W przypadku, gdy zaświeci się na czerwono, to powinniśmy jak najszybciej zając się problemem. Najlepiej, jeżeli zaczniemy od skontrolowania napięcia akumulatora. Jednak wyniki będą najlepsze wtedy, gdy będzie pracował silnik samochodu. W pomiarach może nam pomóc specjalny przyrząd, czyli multimetr. Napięcie alternatora powinno wynosić od 13,9 – 14,7 V

Jak radzić sobie z uszkodzonym alternatorem?

Trzeba pamiętać o tym, że istnieje parę sposobów na radzenie sobie z uszkodzonym alternatorem. Dlatego warto przede wszystkim wybrać opcję, która odpowiada nam pod wieloma względami, np. daje długą gwarancję działania np. na dwa lata. Właśnie z tego powodu powinniśmy zwrócić uwagę na zakup nowego alternatora bądź jego regenerację. Jednak tylko wtedy, gdy wiemy, że nie psa to tranie zamienniki z Chin i odznaczają się wysoką jakością. Wszystkie te możliwości są dostępne na stronie Autostarter.

Najlepsze sposoby

  • Zakup nowego alternatora – w tym przypadku musimy zdawać sobie sprawę ze sporego wydatku, ponieważ tylko nieliczne firmy oferują te urządzenia od sprawdzonych dostawców, a nie chińskie słabej jakości zamienniki

  • Regeneracja alternatora – to nie zawsze niższe koszty. Profesjonalna regeneracja wiąże się z wymianą poszczególnych zużytych elementów na nowe, najwyższej jakości, a przy okazji sprawdzone firmy zapewniają dwuletnią gwarancję.

Co najczęściej się psuje w samochodach wyścigowych?

0
Co najczęściej się psuje w samochodach wyścigowych?

Posiadając samochód wyścigowy na pewno nieraz zdarzało Ci się oddawać go do naprawy z powodu awarii silnika, hamulców lub kół. W tym tekście zdradzimy, jakie awarie dotykają aut wyścigowych, i jak się przed nimi chronić. Podpowiemy też, gdzie najlepiej kupować wymienne części do pojazdów, by posłużyły nam na długo i były wykonane w dobrej jakości. Jednym słowem, zapraszamy do przeczytania kompendium wiedzy o samochodach wyścigowych.

Zdalne zarządzanie flotą i pracownikami w transporcie

0
Zdalne zarządzanie flotą i pracownikami w transporcie

Planowanie spedycji wymaga od osoby nadzorującej szybkiej reakcji na sytuacje losowe. Musi ona posiadać pełne dane o tym, gdzie są samochody należące do firmy oraz o ich stanie technicznym. Tylko takie narzędzia pozwalają zarządzać nowoczesną firmą transportową.

Przygotowanie samochodu ciężarowego na okres zimowy

0
Przygotowanie samochodu ciężarowego na okres zimowy

Zima jak powszechnie wiadomo dla kierowców wiąże się niestety z pogarszającymi się warunkami drogowymi. Przymrozki, malejące temperatury i nieprzyjemne opady śniegu mogą w dużym stopniu utrudniać bezpieczne poruszanie się samochodem ciężarowym nawet na małych odcinkach. Niniejszy artykuł to doskonała propozycja dla wszystkich tych osób, które chcą perfekcyjnie przygotować swoją ciężarówkę na nadejście zimy.

Układ pneumatyczny

Pierwszym bardzo ważnym punktem jest oczywiście profesjonalna kontrola układu pneumatycznego. Jak powszechnie wiadomo powietrze wypychane przez sprężarkę ma bardzo wysoki poziom wilgoci. Podczas sprężania, woda gromadzi się w układzie pneumatycznym, gdzie usuwana jest przez osuszacz powietrza. Przed nadejściem zimy warto upewnić się, czy układ pneumatyczny nie wymaga wymiany. Dzięki wymianie możemy powstrzymać formowanie się kryształków lodu w układzie pneumatycznym, które mogą blokować zawory. Pamiętać należy o tym, że w niektórych przypadkach korzystanie ze zużytego wkładu osuszacza może wiązać się nawet z koniecznością wymiany całego układu pneumatycznego.

Sprawne wycieraczki i czyste reflektory

Złe warunki pogodowe są główną przyczyną pogarszającej się widoczności na drodze. Pióra wycieraczek powinno wymieniać się regularnie. Pamiętać należy również i o tym, że trwałość piór można przedłużyć stosując większą ilość płynu do szyb. Jest to doskonałe rozwiązanie również dla tych osób, które chcą zniwelować ryzyko porysowania się szyb. Ciężarówki zimą powinny mieć również zadbane reflektory. Bardzo częstym błędem jest przecieranie ich na sucho. Pamiętać należy o tym, że nowe auta (np. samochody Iveco) mają światła wykonane z tworzywa sztucznego, które pokrywane jest specjalną warstwą lakieru ochronnego. Korzystając z suchej ścierki przyczyniamy się do uszkodzenia powierzchni lakieru. Przy dłuższym postoju ciężarówki warto wyrobić sobie nawyk mycia świateł.

Kontrola akumulatora i temperatury zamarzania płynu chłodzącego

Profesjonalne przygotowanie ciężarówki na zimę wiążę się oczywiście z dokładnym przetestowaniem akumulatora u mechanika. Jest to niesłychanie ważne przede wszystkim dla tych ciężarówek, które w mroźne noce zostają pozostawione pod chmurą. Pojemność akumulatora w dużej mierze zależy od temperatury. Jak powszechnie wiadomo przy temperaturze 0⁰C moc rozruchowa może zmniejszyć się nawet o 20%. Przy temperaturze – 20⁰C moc rozruchowa może spaść z kolei o 50%. Przed zimą warto więc dokładnie sprawdzić kondycję akumulatora u autoryzowanych serwisantów.

Przed zimą warto sprawdzić także temperaturę zamarzania płynu chłodzącego. W zadaniu tym pomocny może okazać się specjalny tester. Jeżeli temperatura zamrażania płynu będzie za wysoka, to należy dolać do niego specjalny koncentrat albo wymienić stary płyn na nowy. Wymiana płynu chłodzącego jest niesłychanie ważna przede wszystkim w przypadku starszych ciężarówek. Specjaliści zalecają, aby czynność tą powtarzać średnio co 2-3 lata. Wyjątkiem są tutaj jedynie płyny o przedłużonej żywotności, które bardzo często wlewane są do układów chłodzenia w fabrykach. Płyny te mogą starczyć nawet na 5 lat.

Łańcuchy na zimę

Kierowcy którzy mieszkają albo planują podróż po terenach górskich, powinni jak najszybciej pomyśleć o zakupie łańcuchów śniegowych, które zdecydowanie ułatwią poruszanie się po bardzo ciężkim terenie. Jest to doskonała propozycja również dla tych osób, które planują podróż ciężarówką z dala od głównych dróg, gdzie jak powszechnie wiadomo nie zawsze można liczyć na odśnieżarki. Pamiętać należy również i o tym, że zakup łańcuchów na zimę to tak naprawdę połowa sukcesu. Bardzo ważną kwestią jest również to, aby przećwiczyć ich zakładanie. Dzięki temu nie będziemy marnować cennego czasu na naukę w niekorzystnych warunkach atmosferycznych. Jeżeli nie czujemy się na siłach, aby samodzielnie wybrać odpowiednie łańcuchy dla swojej ciężarówki, to warto poprosić o pomoc sprzedawcę, który podpowie nam jaki rodzaj i zakres wymiarowy będzie dla nas optymalny.

Po więcej informacji zapraszamy do dealera i serwisu samochodów ciężarowych Iveco ON ROAD w Poznaniu i Niepruszewie – https://onroad.iveco.pl/

Klocki hamulcowe. Jakie wybrać?

0
Klocki hamulcowe. Jakie wybrać?

Jakość klocków hamulcowych w dużej mierze zależy od tego, z jakiego materiału wyprodukowano okładzinę. Jakie technologie wykorzystują producenci?

Sprawne auto to suma wszystkich części

0
Sprawne auto to suma wszystkich części

Na zachowanie auta trzeba cały czas zwracać uwagę. Odpuszczenie sobie na chwilę, może wiązać się z rozwojem drobnych usterek w poważny oraz kosztowny problem w przyszłości. Dzielenie samochodu na obszary, gdzie coś działa lepiej lub gorzej, jest zwykłym proszeniem się o nieszczęście. W trakcie okazjonalnych przeglądów zawraca się głównie uwagę na „kluczowe” komponenty, zapominając o drobniejszych częściach, które szybko się eksploatują. Właśnie ta drobnostka, gdy nagle zawiedzie może kosztować kierowcę więcej niż tylko pieniądze.

Widzieć w każdych warunkach

Elementem najczęściej spychanym na margines przy wymianach części w samochodach są wycieraczki. Nie zmienia się ich często, a gdy zachodzi potrzeba do nagłej wymiany, to znalezienie dopasowanej pary przeciąga się w czasie, powoduje frustracje i sprawia, że samochód w pełni zdatnym do użytku nie jest. Wielu kierowców przekonuje samych siebie, że wycieraczki można w końcu nabyć na każdej stacji benzynowej, która znajduje się przy drodze. Jest to prawda, jednak znalezienie pasujących wycieraczek nie zawsze się udaje, a zakup rozwiązania „na szybko” może być tak samo niebezpieczny, jak jazda z niesprawną parą. Wycieraczki są jednym z elementów wyposażenia auta, które eksploatują się najszybciej. Muszą one znieść zmieniające się (często dynamicznie w ciągu kilku godzin) warunki pogodowe i dać pewność, że droga będzie zawsze widoczna. Jakościowa para jak np. wycieraczki Bosch nie jest wydatkiem, który w zauważalny sposób uszczupli portfel. Wycieraczki nie są dodatkiem drogim, a mimo wszystko ich zakup jest ciągle marginalizowany – na własna szkodę.

Kupić dopasowaną i jakościową parę

Przy wyborze wycieraczek nie warto jest kierować się pośpiechem oraz niską ceną. Marginalna oszczędność kilku złotych nie jest warta większości problemów z założeniem oraz brakiem całkowitej pewności, że dodatek będzie działać. Na rynku bez problemu znajdzie się pary dopasowane do konkretnych modeli auta. Wycieraczki Bosch to rozwiązanie, którego można być pewnym. Bosch od lat produkuje sprzęt najwyższej jakości, dopasowując go do wysokich potrzeb swoich klientów. Wycieraczki Bosch nie są tu wyjątkiem. Chociaż dodatek ten może wydawać się prozaiczny i nie wart większej uwagi w codziennym zabieganiu, to każdy kierowca w momencie, gdy wycieraczki zaczynają „przycinać” wyrzuca sobie, że nie poświęcił kilku minut na wcześniejszy zakup.

Kupienie zapasowych wycieraczek nie zajmie dużo czasu, a pozwoli go bardzo oszczędzić w przyszłości. Ruszając w drogę trzeba mieć pewność, że całe auto jest sprawne i gotowe na każdą ewentualność.

Artykuł powstał we współpracy z https://wycieraczkidoszyb.pl/firm-zul-70-Wycieraczki-Bosch.html

Miernik grubości lakieru – co to takiego?

0
Miernik grubości lakieru – co to takiego?

Posiadanie samochodu z importu jest obecnie bardzo popularne, więc wiele osób decyduje się na kupno pojazdu używanego. Trzeba jednak pamiętać, że sprzedawcy samochodów używanych często stosują pewne sztuczki, by zamaskować niedoskonałości, dlatego warto wiedzieć jak samodzielnie sprawdzić stan techniczny samochodu przed jego zakupem.

Samodzielne badanie techniczne pojazdu

Sprawdzenie stanu technicznego samochodu przed jego zakupem jest niezwykle istotne, bo naprawy powierzchniowe mogą stać się widoczne po kilku miesiącach. Nierzadko zdarza się, że maskowane na prędce wgniecenia, wychodzą po jakimś czasie w postaci pękającej szpachli, albo rdzy. Najlepszym sposobem na sprawdzenie stanu samochodu jest użycie miernika lakieru. Te urządzenia stały się powszechne 10-15 lat temu. Obecnie producenci oferują szeroki wybór mierników z różnymi funkcjami. Wysokiej klasy urządzenia znajdują się np. na: https://smartmoto.pl/Mierniki-grubosci-lakieru-i-skanery-diagnostyczne-ccms-pol-42.html.

Mierniki z wbudowaną sondą lub na przewodzie

Na rynku mamy dostępne dwa typy mierników: z wbudowaną sondą i na przewodzie. Każdy rodzaj ma swoje wady i zalety. Przykładowo, mierniki z sondą są przydatne i wygodne w użyciu podczas transportu. Pomiar wykonuje się jedną ręką, ale trudniej zbadać zakamarki pojazdu. Mierniki z kablem wykonują dokładniejsze pomiary. Podczas sprawdzania, w jednej ręce mamy miernik, a w drugiej sondę na kablu, która dokładnie przylega do blachy samochodu.

Jak wykonać pomiar lakieru?

W celu sprawdzenia stanu technicznego pojazdu, najlepiej wykonać jak największą liczbę pomiarów. Należy je przeprowadzić w dwóch osiach, w odstępach około 10-15 cm. Warto sprawdzać lakier w takich samych miejscach, po obu stronach samochodu, bo jego grubość powinna być wtedy podobna. Zazwyczaj grubość lakieru na dachu jest mniejsza niż np. na drzwiach, bo w takim miejscu jest mniej narażony na odpryskiwanie. Przyjmuje się, że grubość lakieru powinna mieć 100-140um. W nowszych modelach spotyka się nawet cieńsze warstwy: 70-80um. Jeśli wynik pomiaru wskazuje około 200um, można przypuszczać, że samochód był malowany niejednokrotnie. Wartość 300um świadczy o użyciu szpachli.

Wybierając pojazd używany warto poprosić o pomoc znajomego mechanika, który sprawdzi z nami najważniejsze elementy samochodu. Trzeba pamiętać, że pomiar grubości lakieru jest jednym z zabiegów, który warto wykonać, przed finalizacją transakcji. Najlepiej jednak zabrać samochód do stacji diagnostycznej, by sprawdzić pełny stan techniczny pojazdu. Nie mniej jednak, mierniki lakieru są bardzo przydatne i okazują się użyteczne podczas badania samochodu.   

Gdzie serwisować Toyotę w Warszawie?

0
Gdzie serwisować Toyotę w Warszawie?

Aby nasz samochód długo i bezawaryjnie nam służył, musi być odpowiednio serwisowany, a właściciel powinien dołożyć wszelkich starań, by wszystko działało jak należy. Często posiadając auto nie wiemy gdzie udać się na naprawy blacharskie czy okresowe przeglądy. Nie inaczej jest w przypadku statystycznego właściciela Toyoty. Serwis w Warszawie, zasługujący w tym przypadku na wyróżnienie, to na pewno Toyota Radość, zlokalizowany przy ul. Patriotów. Co tutaj załatwimy i dlaczego właśnie oni?